De Grote Verrommeling (2 mei, 131 km)

4 mei 2015 - Tournai, België

Een leuke laatste avond gehad met Winny en de kids, Dick en Ricky. 's Ochtends om 8.15 uur uitgezwaaid en toen ik het bochtje omging realiseerde ik me dat 5 weken wel heel lang is om m'n drie meiden niet bij me te hebben. Op naar ons eerste doel, de Pelgrimshoeve Kafernaum in Vessem voor de eerste stempel. Uiteindelijk daar weggegaan met stempel, een reuze schelp en een klein wit steentje die het symbool is van alles wat je aan ballast en zorgen meedraagt. Ik niet veel, dus klein steentje. Ga ik in Santiago heel ver weg gooien. Rond 12 uur België begroet. Dat je in België bent merk je direct: infrastructurele chaos, slechte fietswegen en alles, maar dan ook alles is door elkaar heen gebouwd zonder gedachte of plan lijkt wel. Dick en ik noemen het de Grote Verrommeling. De reuze schelpen achter op onze fietsen werken als magneten: vriendelijke Belgen houden ons staande en spreken ons aan. Een vrouw bood ons zelfs een slaapplek aan. Leek ons om meerdere redenen goed hier maar geen gehoor aan te geven. Uiteindelijk in Mechelen aangekomen en overnacht in jeugdherberg Santpoort met een derde mannelijk persoon op de kamer die niet erg spraakzaam was. Maar amaai, je komt er om te slapen, is 't nie.

1. Marjolein:
    4 mei 2015
    Leuk Gun om wat van jullie avontuur te horen. Geniet met volle teugen!
    Dikke kus van ons allemaal x
  2. Harjen Wolters:
    4 mei 2015
    Klinkt lekker avontuurlijk, onderweg naar morgen
    Have Fun
  3. Cassandra:
    4 mei 2015
    Wow! De kop is er af! Je bent begonnen aan het grote avontuur. Je zult zien dat de tijd voorbij vliegt. Voor je het weet kan je jouw meiden weer in je armen nemen. Zet 'm op Gun!
  4. Hans:
    4 mei 2015
    Ha die Gun! Het is nu al spannend.....................maar hoe ziet die schelp er nu uit?
  5. Hans:
    4 mei 2015
    Ha die Gun! Het is nu al spannend maar..........................hoe ziet die grote schelp er nu uit?
  6. Petra:
    4 mei 2015
    Verslag 1 is goedgekeurd, zet hem op!
  7. Sander:
    4 mei 2015
    He Gun, geniet ervan, avontuur is begonnen! Hoop dat jullie nog ff lekker de wind mee hebben.
  8. Jos:
    5 mei 2015
    5 weken?? En het Heitinga-tournooi dan? haha. Veel plezier en succes! Geniet er van.